Extra info groep 3

Trainers

Arno Neuteboom

Bert Kalf

Wilko Melenhorst

Trainingstijden Woensdag 19.00-20.30 uur
Locatie

Zomertijd: bos, weg of baan

Wintertijd: weg of baan

Doelgroep De recreatieve hardloper
Doelstelling

Gezamenlijk hardlopen en verbeteren algehele fitheid

Verbeteren looptechniek

Plezier beleven aan het hardlopen

Gezellig onderling contact en een goed gevoel na afloop

Inhoud van de training

Warming-up (losmaak-, kracht en loopoefeningen)

Hoofdprogramma

Cooling-down (uitlopen, rekoefeningen)

Inhoud hoofdprogramma Gevarieerd lopen met aandacht voor onder andere intervaltraining, piramideloopjes, heuveltraining, fartlek, meertallenloopjes, baantraining – kracht en snelheid – en voorbereiding op verschillende duurloopjes; deelname aan Bedriegertjesloop en Rozendaalse veldloop; 2 keer per jaar een 5 km testloop op de baan.
Prestatielopen/wedstrijden Lopers in deze groep doen een enkele keer aan (meestal regionale) loopjes en wedstrijden mee. Er wordt specifiek getraind voor Bedriegertjesloop (mei/juni) en Rozendaalse veldloop (juli/september) en voor de Zevenheuvelen loop (oktober/november).
Sociale activiteiten

Na afloop van de training een kop thee drinken in de kantine

1x per jaar de ‘Snertavond ‘en 1x per jaar BBQ avond.

Instapniveau Kunnen hardlopen op een snelheid van 9-12 km/uur gedurende 25 minuten.
Basis Met 1x per week trainen kun je goed bijblijven; met 2 tot 3 keer per week ga je beter lopen.

Bijzonderheden