Extra info Groep 3d, 50+

LoopGroep Figeh

Fit – Gezond – Heel zijn de drie primaire sportieve kenmerken van LoopGroep Figeh van de Arnhemse atletiekvereniging CIKO ’66, die elke donderdagavond gezamenlijk traint. Een ander even belangrijk kenmerk van LoopGroep Figeh is dat na afloop uitgebreid gelegenheid wordt genomen onder genot van een drankje en een hapje de stand van zaken in de wereld te bespreken.

Elke zweem van een suggestie naar looptijden ontbreekt bij LoopGroep Figeh. Deelnemers hebben allen een fase in hun sportieve carrière bereikt dat het op peil houden van kracht, coördinatie en bewegelijkheid een prestatie is. Dit zijn dan ook de aandachtspunten tijdens de trainingen, waarbij verder duur en interval elkaar afwisselen. Bos, park en weg zijn het trainingsterrein van de LoopGroep, die wekelijks om 19.30 uur vanuit de CIKO kantine vertrekt en daar rond 20.45 uur weer terugkeert.

Om de creatief anarchistische inborst van de LoopGroep niet al te zeer te beperken, onderwerpt zij zich slechts 1x per twee weken (de even weken) aan het regime van trainer Hans Spaans (tel 06 5186 7810, hansspaans@gmail.com). Daarnaast kent de LoopGroep ook nog een wandelafdeling voor hen die het fysiek onmogelijk is te rennen. WandelGroep Figeh vertrekt wekelijks om 19.30 uur voor een stevige wandeling van een kleine twee uur.

Trainer Hans Spaans (tel 06 5186 7810, hansspaans@gmail.com)
Trainingstijden Donderdag 20.00-21.00 uur
Locatie

Start vanuit de kantine

In de zomer: weg en bos

In de winter: weg en park

Doelgroep De actieve 50-plusser, gericht op fitheid, plezier in regelmatig trainen, sociale binding
Doelstelling

Gezamenlijk hardlopen

Verbeteren en behouden fitheid

Goed gevoel na afloop

Inhoud van de training

Warming-up

Hoofdprogramma

Cooling-down

Inhoud hoofdprogramma Duurloop met gevarieerd programma
Prestatielopen/wedstrijden Naar eigen keuze
Sociale activiteiten Minimaal 1 x per jaar een etentje met partners en napraten aan de ronde tafel
Instapniveau Redelijk duurloopniveau
Basis

Met 2-3x per week trainen kun je goed bijblijven