Extra info zaterdagochtendgroep

 

9.30-11.00 Combinatiegroep 3-4-5 bos 10 km 9-15 km/uur

Download hier het actuele trainingsschema: Downloaden

Trainers

Erik van Rijswijk (tel: 06-51441498, e-mail: erik_rijswijk@hotmail.com

Bert Kalf e.a.

Trainingstijden Zaterdag 10.00-11:30+ uur (in de zomerperiode wordt soms om 9:00 gestart. Info op website)
Locatie

Start vanuit de kantine Ciko 66

Hele jaar: bos en park, zoveel mogelijk (90%) onverhard en in de vrije natuur

Doelgroep Recreatieve hardloper. Van beginnende lopers die 25 minuten achter elkaar kunnen lopen tot de meer prestatie gerichte recreant
Doelstelling

In een gezellige groep hardlopen verbeteren van je algehele fitheid

Met andere lopers plezier beleven aan het hardlopen en genieten van de omgeving

Werken aan je looptechniek

Door afwisselende trainingsvormen en oefeningen spelenderwijze verhogen van je uithoudingsvermogen en basissnelheid

Iedereen werkt aan zijn eigen hardloop doel en je traint altijd op je eigen niveau (samen uit – samen thuis)

Voldaan gevoel na het trainen

Groepsgevoel en sociale contacten zijn belangrijk

Inhoud van de training

Inlopen en warming-up

Losmaak-, kracht en loopoefeningen voor je hele lijf inclusief loopscholing

Kern van de training (loopvormen volgens schema)

Cooling-down (uitlopen en rekoefeningen)

Inhoud hoofdprogramma (kern)

Gevarieerd lopen met aandacht voor onder andere intervaltraining (snelheid), piramideloopjes, heuveltraining, fartlek, meertallenloopjes, variatieloop – kracht en snelheid

Er wordt getraind op een schema van 12 weken (zie downloads)

Prestatielopen/wedstrijden Lopers in deze groep doen een enkele keer aan (meestal regionale) loopjes en wedstrijden mee. Er kan vanuit de vereniging specifiek worden getraind voor Bedriegertjesloop (mei/juni) en Rozendaalse veldloop (juli/september) en voor de Zevenheuvelen loop (oktober/november). Bij voldoende interresse kunnen we gezamenlijk naar een wedstrijd toe trainen
Sociale activiteiten

Na afloop van de training gezamenlijk een kop thee drinken in het clubhuis

Gezamenlijk naar loopjes/wedstrijden gaan

Jaarlijks etentje of lunch

Instapniveau Kunnen hardlopen op een snelheid van 9-12 km/uur gedurende 25 minuten
Basis Met 1x per week trainen kun je in deze groep goed bijblijven; met 2 of 3 keer per week ga je beter lopen. Bij de vereniging kan je door de weeks s’avonds deelnemen aan trainingen.