2020 – Extra info Baan en Weg

Vragen of je aanmelden? Stuur een mail naar ltc.ciko66@gmail.com

Waarop is deze groep gericht

Prestatie- en wedstrijdgerichte weg- en baanatleten

Accent ligt op serieus op de atletiekbaan trainen en werken aan verbetering looptechniek, loophouding, kracht en lenigheid, verhogen basis snelheid en duurvermogen

Op dinsdag traint de prestatiegerichte groep op basis van een trainingsschema incl. periodisering gericht op specifieke wedstrijddoelen in het voorjaar en in het najaar (variërend van 5 km wedstrijden tot marathons). Dit trainingsschema sluit aan op de donderdag-trainingen van de Trail en Weg groep en op de zaterdagtrainingen van de Ciko Long Distance Trail groep.

De wedstrijdgroep op dinsdagavond is alleen geschikt voor de zeer ervaren baanatleten die op hoog niveau presteren. Zij trainen met een apart schema.

De baangroep op donderdagavond is geschikt voor meerdere niveau’s.

Waaruit bestaat de training

Warming-up

Loopscholing gericht op verbeteren looptechniek, loophouding, kracht & corestability en lenigheid

Kern van de training: verschillende trainingsvormen op de baan, voornamelijk extensieve en intensieve intervaltrainingen

Cooling-down

Wat is het niveau

Minimaal 1,5 uur kunnen hardlopen

Minimaal 3 x per week trainen

Geregeld meedoen aan wedstrijden

Wie zijn de trainers

Dinsdag, prestatiegericht groep: Marlies Heetebrij, Coen Kuiper, Robert-Jan Wolters

Dinsdag, wedstrijdgroep: Paul van Rooijen

Donderdag: Paul van Rooijen

Ga terug naar Kies de loopgroep die bij je past