Extra info groep 3 – oud

Trainers

Arno Neuteboom

Bert Kalf

Wilko Melenhorst

TrainingstijdenWoensdag 19.00-20.30 uur
Locatie

Zomertijd: bos, weg of baan

Wintertijd: weg of baan

DoelgroepDe recreatieve hardloper
Doelstelling

Gezamenlijk hardlopen en verbeteren algehele fitheid

Verbeteren looptechniek

Plezier beleven aan het hardlopen

Gezellig onderling contact en een goed gevoel na afloop

Inhoud van de training

Warming-up (losmaak-, kracht en loopoefeningen)

Hoofdprogramma

Cooling-down (uitlopen, rekoefeningen)

Inhoud hoofdprogrammaGevarieerd lopen met aandacht voor onder andere intervaltraining, piramideloopjes, heuveltraining, fartlek, meertallenloopjes, baantraining – kracht en snelheid – en voorbereiding op verschillende duurloopjes; deelname aan Bedriegertjesloop en Rozendaalse veldloop; 2 keer per jaar een 5 km testloop op de baan.
Prestatielopen/wedstrijdenLopers in deze groep doen een enkele keer aan (meestal regionale) loopjes en wedstrijden mee. Er wordt specifiek getraind voor Bedriegertjesloop (mei/juni) en Rozendaalse veldloop (juli/september) en voor de Zevenheuvelen loop (oktober/november).
Sociale activiteiten

Na afloop van de training een kop thee drinken in de kantine

1x per jaar de ‘Snertavond ‘en 1x per jaar BBQ avond.

InstapniveauKunnen hardlopen op een snelheid van 9-12 km/uur gedurende 25 minuten.
BasisMet 1x per week trainen kun je goed bijblijven; met 2 tot 3 keer per week ga je beter lopen.

Bijzonderheden