Starten bij Ciko’66: de herstart en herstelgroep

Herstart en herstel groep

Op dinsdag, woensdag en donderdagavond kun je meelopen met de herstart en herstel groep!

Doel is hardlopen op je eigen tempo. Het is een opstapje voor startende of herstellende loper om in een van de reguliere hardloopgroepen van CIKO’66 te kunnen instromen.

Een groep voor mensen die al iets aan de loopsport hebben gedaan of willen gaan lopen. Je kunt op een verantwoorde manier werken aan een goede basisconditie. Ook als je na een blessure weer wilt gaan lopen is dit een prima aanpak.

Voor wie? Iedereen die dat wil! Dus ook jij als hardloper bent welkom!
Individueel kan worden ingegaan op de behoefte. En eventueel wordt er met een schema gewerkt om tussendoor zelf te oefenen.

De trainingen worden gegeven op de atletiekbaan van het sportcomplex Valkenhuizen aan de Beukenlaan in Arnhem. Kleed- en douchegelegenheid is aanwezig.

Vragen of je aanmelden? Stuur een email naar ikloop-hhg@ciko66.nl


Waarop is deze groep gericht?
Doel is op een verantwoorde manier werken aan een goede basisconditie en hardlopen op je eigen tempo. Het gaat om het opbouwen en onderhouden van de hardloopconditie waarbij het tempo rustig is.

Deze groep kan een vervolg zijn op Ik Loop of een opstapje voor startende en herstellende lopers om door te stromen naar een van de andere hardloopgroepen van CIKO’66. Dat geldt ook voor lopers die eerder iets aan de loopsport hebben gedaan en weer willen gaan lopen.
Waaruit bestaat de training?
Warming up, loopscholing, kerntraining, cooling down
Wat is het niveau?
Kunnen hardlopen op een snelheid van 9-10 km/uur gedurende 30 minuten.
Met 1x per week hardlopen kun je goed bijblijven, met 2 tot 3 keer per week hardlopen ga je beter lopen.
Wie zijn de trainers?
woensdag: Bert Kalf, Antoinette van ’t Hul