Loopgroep baan & weg

Waarop is deze groep gericht?
Prestatieverbetering op gebied van wegatletiek op afstanden van 5km tot en met de marathon.
 
Accent ligt op prestatieverbetering, met als onderdeel daarvan het verbeteren van looptechniek, kracht en coördinatie. 

Op zaterdag wordt in het bos gelopen, zie hiervoor CIKO Trail of CIKO Long Distance Trail 
Waaruit bestaat de training?
Warming-up, kracht- en core stability en loopscholing.

Kern van de training: afwisselende interval trainingsvormen op de baan (dinsdag) en duurloopvormen/fartlek op de weg of in het bos (op donderdag). Er wordt getraind in verschillende hartslag-/vermogenszones en volgens een vooraf gezamenlijk vastgesteld jaarplan met periodisering. Gezamenlijk trainen voor een marathon behoort hier tot de mogelijkheden.

Cooling down

Er wordt getraind met een jaarschema met daarin voorjaar- en najaarsdoelen.
Wat is het niveau?
Voor lopers die tot doel hebben hun prestatie te verbeteren. Omdat op de baan gelopen wordt, is het beginniveau niet het belangrijkste. Een basisniveau van minimaal 10km/u dat circa 30-45 minuten kan worden volgehouden wordt wel aanbevolen. 
Wie zijn de trainers?
Dinsdag en donderdag:  Paul van Rooyen, Coen Kuiper, Marlies Heetebrij, Nancy de Vries 
 
Zaterdag: Edwin Castelein (CIKO Trail), Coen Kuiper (CIKO Long Distance Trail)